czwartek, 20 grudnia 2018

Witamy się, przedstawiamy i żegnamy

W dzisiejszym wpisie dowiemy się, jak się przywitać i przedstawić w języku słoweńskim. A także, jak się pożegnać.

Ime mi je.... - Mam na imię...

Pišem se... - Moje nazwisko...

Jaz sem...  - Jestem...

Kako si? - Jak się masz?

Kako ste? - Jak się Pan/Pani ma?

Dobro jutro! - Dzień dobry! (Do południa albo wtedy, gdy wstajemy, czy np. przychodzimy rano do szkoły albo pracy.) 

Dober dan! -  Dzień dobry! (Używane w pozostałych sytuacjach.)

Dober večer! - Dobry wieczór!

Živjo! - Cześć! (Gdy się witamy.)

Zdravo! - Cześć! (Jak wyżej, gdy się witamy.) 

Adijo! - Cześć! (Gdy się żegnamy.)

Na svidenje! - Do widzenia!

Lahko noč! - Dobranoc!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Po długiej przerwie...

Cześć, do pisania wracam po dłuższej przerwie, wywołanej śmiercią bliskiej mi osoby.